Byten, Reklamationer & Garanti

Du har full ångerrätt i 14 dagar samt 30 dagars bytesrätt som gäller från och med att du har mottagit din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick.

Vi har fri ångerrätt i 14 dagar och fri bytesrätt i 30 dagar och vi står även för returfrakten enligt nedan. Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.

Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel.

Om varan/varorna är använda godkänns inte returen (du får självklart pröva varorna, men inte använda dem ifall du önskar göra retur eller byte). Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir MCVAROR.se tvungen till att dra av upp till 30% på varuvärdet. Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund.

Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att du erhåller återbetalningen. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar.

Byte

Fraktkostnader tur/retur betalas av köparen vid normala omständigheter MEN VI HAR VALT ATT VARA GENERÖSA, VID BYTE TILL ANNAN VARA/STORLEK MAILAR, SMSAR ELLER RINGER Ni VÅR KUNDTJÄNST, ANVÄND DEN BIFOGADE DHL SERVICE POINT RETURSEDELN SOM ÄR BIFOGAD I PAKETET. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen. (ex. köpte storlek 42 men vill byta till storlek 44)

Vid byte skicka då ditt paket och använd den bifogade DHL Service Point returfraktsedeln som är bifogad i paketet.

MCVAROR.se

Ripavägen 2

29635 Åhus

OBS! Glöm inte ange vårt tel.nummer 0734 300 501, så att aviseringen mottages i förväg

Reklamation

Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan. Du måste lämna ett meddelande om felet “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer MCVAROR.se deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss på samma sätt som vid byte och använd DHL Service Point retursedeln så står vi för returfrakten. Vi tar inte emot Bussgods. Klicka på “Kontakta oss” och skicka iväg din förfrågan.

Vid godkännande av reklamation skicka då ditt paket och använd den bifogade DHL Service Point returfraktsedeln som är bifogad i paketet.

MCVAROR.se

Ripavägen 2

29635 Åhus

OBS! Glöm inte ange vårt tel.nummer 0734 300 501, så att aviseringen mottages i förväg

Observera att en kopia på följesedeln ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.

Ångrat köp

Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela MCVAROR.se sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick.

När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat för varorna,

OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag. Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.

Klicka på “Kontakta oss” alternativt sms:a eller ring vår kundtjänst. Använd bifogad DHL Service Point retursedeln som bifogas i paketet.

Paketet skickas till:

MCVAROR.se

Ripavägen 2

29635 Åhus

OBS! Glöm inte ange vårt tel.nummer 0734 300 501, så att aviseringen mottages i förväg

Skicka då med en kopia på följesedeln samt Er fullständiga adress, e-mailadress samt telefonnummer.

Garantier

Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid.

Vid garantiärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.

Vid garanti ärenden står vi för returfrakten samt att vi utan kostnad sänder Er en utbytesvara skyndsamt, Klicka på ”Kontakta oss” och meddela vad det är för fel på varan, använd den bifogade DHL Service Point retursedeln.